GUMITÖMLŐ

A gumitömlő szerepe a fékcsöveknél: Rugalmas kapcsolatot biztosít a fékezendő kerék és az alváz között, továbbítja a fékező erőt a fékrendszer működtetése közben.

Féktömlőink gyártása során az előírások maradéktalan betartásával úgy készítjük termékeinket, hogy azok teljesítménye mindenben megfeleljen a szabványi elvárásoknak. Folyamatos tesztekkel ellenőrizzük termékeink minőségét, és keressük a fejlesztések lehetőségeit.

Az általunk gyártott gumitömlő 5 rétegből áll, minden rétegnek egyértelműen meghatározott szerepe van. Belülről kifelé haladva, az első a belső gumicső, melynek feladata, hogy ellenálljon a nem ásványolaj bázisú fékfolyadéknak. Ezt követi az első fonatolt réteg, mely viszonylag sűrű szövetével biztosítja a nyomástartást a belső gumicsőben, majd egy vékony gumi fólia következik, mely megakadályozza a két fonatolt réteg közötti súrlódást, kidörzsölődést, és lehetővé teszi közöttük az elmozdulást. A második fonatolt réteg a belső nyomással szemben további ellentartást ad, így növelve a tömlő élettartamát. Végül szükség van egy külső gumi rétegre, mely megfelelő védelemmel látja el a tömlőt a környezeti hatásokkal, és az UV sugárzással szemben.

A legbelső réteg gyártása (a belső tömlő extrudálása) során ún. mandrelt használunk, ami a belső átmérőt adja. Mivel a kész gumitömlőnek üregesnek kell lennie, ezért a külső tömlő extrudálása után a mandrelt nagy nyomáson bevezetett víz segítségével el kell távolítani.

A fonatolás során több, egymást keresztező részegység cikázik, miközben körbefonja a tömlőt. Lassításban jól látható a gyártás e fázisa:

Gumitömlőt nem csak fékcső szerelvény részeként, hanem önálló termékként is értékesítünk, tekercses kiszerelésben.

Fékcsöveink megfelelő minőségét különböző – szabvány által előírt – tesztekkel biztosítjuk, ezek közül néhány kifejezetten a gumitömlő ellenálló képességét, élettartamát hivatott ellenőrizni.

Egyik ilyen a dinamikus, ózon kamrás teszt, amely gyorsított öregedést szimulál ózonban dús légtérben. Erre láthatunk példát az alábbi videóban:

Továbbá használunk mechanikai megfelelőséget ellenőrző, ún. ostoros tesztet, mely fárasztásos terhelésével a gumitömlő gyorsított élettartamát vizsgálja. Az összeszerelt fékcső egyik végét egy álló részhez rögzítjük, a másikat egy forgó részhez, feltöltjük fékfolyadékkal a rendszert, majd elindítjuk a forgást. Azt vizsgáljuk, hogy mennyi ideig bírja a tömlő nyomásvesztés nélkül. Ez látható az alábbi videóban:

A fenti és az itt nem részletezett tesztek biztosítják azt, hogy vevőink a legmagasabb minőségű, biztonságos terméket kapják.