Gumitömlő

Adatlap

A gumitömlő szerepe a féktömlőknél: rugalmas kapcsolatot biztosít a fékezendő kerék és az alváz között, valamint átadja a fékerőt a fékrendszer működése során.

Féktömlőink gyártása során termékeinket a szabványoknak megfelelően, kifinomultan készítjük el, hogy teljesítményük teljes mértékben megfeleljen a szabványos követelményeknek. Termékeink minőségét folyamatosan tesztekkel ellenőrizzük, és a lehetséges fejlesztéseket keressük.

Az általunk gyártott gumitömlő 5 rétegből áll, minden rétegnek pontosan meghatározott szerepe van. Belülről kifelé haladva az első a belső gumitömlő, amelynek feladata a nem kőolaj alapú fékfolyadékkal szembeni ellenállás. Ezt követi az első fonott réteg, amely viszonylag sűrű szövetével ellenáll a belső gumitömlőben lévő nyomásnak, majd egy vékony gumifólia következik, amely megakadályozza a két fonott réteg közötti súrlódást vagy dörzsölődést, és lehetővé teszi a köztük lévő mozgást. A második fonott réteg további ellenállást biztosít a belső nyomással szemben, növelve a tömlő élettartamát. Végül szükséges egy fedő gumiréteg, amely a tömlő védelmét szolgálja a környezeti hatások, például az UV-sugárzás ellen.

A legbelső réteg (a belső tömlő extrudálása) gyártása során úgynevezett tüskéket használunk, amelyek a belső átmérőt adják. Mivel a végső gumitömlőnek üregesnek kell lennie, a tüskét a külső tömlő extrudálása után nagynyomású vízzel el kell távolítani.

Fonás közben több keresztező alkatrész zörög a tömlő fonása közben. A gyártásnak ez a fázisa lassított felvételen is jól látható:

A gumitömlőt nemcsak féktömlő-szerelvények részeként, hanem különálló termékként, tekercselt kiszerelésben is értékesítjük.

Féktömlőink megfelelő minőségét különböző – szabvány által előírt – vizsgálatokkal biztosítjuk, amelyek közül néhány kifejezetten a gumitömlő ellenállásának, élettartamának ellenőrzésére szolgál.

Ezek egyike a dinamikus ózonkamrás vizsgálat, amely az ózonban gazdag légkörben történő gyorsított öregedést szimulálja. 

Ezenkívül az úgynevezett ostorpróba segítségével ellenőrizzük a mechanikai rugalmasságot, amely ismételt, dinamikus terhelésével a gumitömlő gyorsított élettartamát vizsgálja. Az összeszerelt fékcső egyik végét egy álló, a másik végét egy forgó alkatrészhez rögzítjük, feltöltjük a rendszert fékfolyadékkal, majd elindítjuk a forgatást. Megvizsgáljuk, hogy a cső mennyi ideig bírja nyomásveszteség nélkül. 

A fenti és a nem részletezett tesztek biztosítják, hogy ügyfeleink a legjobb minőségű, biztonságos árut kapják.

Scroll to Top